۱۰.۰۷.۱۳۸۹

کلمات کلیدی و سایت پرترافیک

همان‌طور كه همه می‌دانیم،‌ اكثر مردم از موتورهای جستجو استفاده می‌كنند تا اطلاعات دلخواهشان را بیابند و معمولاً برای یافتن این اطلاعات كلماتی كلیدی را وارد می‌كنند. بنابراین اگر می‌خواهید كاربران و مراجعانی كه می‌توانند مشتریان بالقوه شما باشند، وب‌سایتتان را پیدا كنند، باید از كلماتی كلیدی و شاخص در محتوای سایت خود استفاده كنید. در ادامه توصیه‌هایی آورده‌ایم كه به شما كمك خواهند كرد، وب‌سایتتان را طوری تنظیم كنید كه كاربران فوراً آن را بیابند.
▪ نیازهای مشتریان را به تمامی درك كنید و از دیدگاه آنها به خواسته‌هایشان و كالا یا خدمات خودتان نگاه كنید. اگر دریابید كه آنها در بیان خواسته‌هایشان چه كلمات كلیدی را به كار می‌برند، می‌توانید آن واژه‌ها را در محتوای سایت وارد كنید تا مشخص‌تر باشد و كاربر در اولین جستجو یا در اوایل این كار، وب سایت شما را مقابل چشمانش ببیند. برای یافتن این لغات كلیدی هم می‌توانید به منابع گوناگونی رجوع كنید. منابعی چون مشتریان و سخنان آنها، كارمندان و فروشندگان خود، كسی كه نام و علامت تجاری‌تان را طراحی كرده و شركتی كه لوازم كارتان را تامین می‌كند.
▪ از چند كلمه محدود استفاده نكنید چرا كه پس از مدتی دیگر كارایی نخواهند داشت و به عبارت ساده‌تر این واژه‌ها به كرات در وب‌سایت‌های دیگر نیز خواهند آمد. سعی كنید علاوه بر كلمات و تك‌واژه‌های كلیدی، از عباراتی استفاده كنید كه همان واژه‌ها را در كنار جزئیات ریزتری از محتوای سایت، در خود دارند. باید دقت كنید كه این عبارات محدود نباشند. این بار هم خودتان را به جای كاربر بگذارید و فكر كنید كه چه عباراتی برای جستجو به ذهنش خطور می‌كند.
▪ از كلمات یا عبارات تخصصی و فنی در محتوای سایت استفاده نكنید و كلمات شاخص كارتان را این‌ها قرار ندهید. از عبارات یا كلماتی ساده استفاده كنید كه در عین سادگی مفید و مختصر هستند و در پس آنها محتوایی قرار گرفته كه هم دقیق و كاربردیست و هم این كه در آن از واژه‌گان و لغاتی پیچیده خبری نیست.
▪ اگر وب سایت شما به شیوه‌ایست كه مخاطبان محلی دارد، علاوه بر این كه از واژگان كلیدی و راهنما استفاده می‌كنید، به اطلاعات آن منطقه نیز دقت كنید و واژگان شاخص و كلیدی اطلاعات مرتبط با آنجا را نیز در ردیف عبارات و لغات راهنمایتان قرار دهید.
در آخر بدانید كه اگر تنها به لغاتی كلیدی كه بسیار شایع هستند، اكتفا كنید،‌ به سختی می‌توانید موفق شوید. یك لغت به تنهایی كارایی ندارد و نمی‌تواند ترافیك سایت شما را بالا ببرد. این كار اصلاً در جهت خلق یك بازاریابی موثر و موفق نیست. اگر دامنه لغات و عبارات شاخص خود را گسترش دهید، از كلماتی ساده، قابل فهم و غیر تخصصی استفاده كنید، در عبارات كلیدی محتوای سایت جزئیات را هم وارد كنید، احتمال موفقیت بیشتر خواهد شد. علاوه بر این فراموش نكنید كه باید محتوای سایت را به روز كنید و این عبارات پس از مدتی تاثیرشان را تا حدی از دست می‌دهند. لغات و عبارات شما در میان نمونه‌های مشابه كمرنگ خواهند شد و جذب كاربرها و مشتریان بالقوه چندان راحت نخواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif