۱۰.۰۵.۱۳۸۹

چگونه Page Rank سایت خودمان را در موتورهای جست وجو حفظ کنیم؟

مقالات زیادی در زمینه روشهای بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جست وجو نوشته شده است. اما شاید بد نباشد كه اینبار نگاهی داشته باشیم به روشهایی كه از كاهش رتبه سایت ما در موتورهای جست وجو و به خصوص گوگل جلوگیری می كند. همانطور كه می دانید، سیستم رتبه بندی گوگل در دوره های زمانی خاصی مجددا سایتهای موجود را رتبه بندی می كند و سایتهای زیادی در این میان با كاهش رتبه مواجه می شوند. در این مقاله سعی خواهم كرد كه بر روی روشهای جلوگیری از این كاهش رتبه صحبت كنم.
۱) تنوع در لینك ورودی:
یكی از بهترین مكانهایی كه مشتریان می توانند سایت شما را پیدا كنند موتورهای جستجو هستند. اما شما نباید فقط به این بسنده كنید. شمابایستی سعی نمایید اینك سایتتان را در سایتهای دیگران منتشر كنید. فراموش نكیند كه یكی از پارامترهایی كه در تعیین رتبه سایت شما موثر است، میزان لینكهایی است كه سایتهای دیگر به سایت شما داده اند. با معرفی سایت شما در دیگر سایتها علاوه بر اینكه بازدیدكنندگان جدیدی از آن سایتها به سراغ سایت شما خواهند آمد، رتبه شما در موتورهای جستجو نیز بهبود خواهد یافت.
۲) ارایه محتوای با ارزش:
یكی از بهترین روشهای بازاریابی (حتی بصورت سنتی آن) استفاده از تكنیك توصیه دوستان (Word of mouth) است. اگر شما در سایتتان به ارایه سرویسهای رایگان بپردازید، بازدیدكنندگان شما، توصیه سایت شما را به دوستانشان خواهند كرد. اینكار باعث افزایش كیلك بر روی سایت شما خواهد شد. بسیاری از افراد سایت شما را برای سرویسی كه ارایه كرده است در سایتهای مختلف معرفی خواهند كرد. خوب این یعنی كمك به افزایش رتبه سایتتان
۳) نام دامنه مناسب:
تا حد امكان سعی كنید از نام دامنه كوتاه استفاده نمایید. بسیاری از افراد در معرفی حضوری یك وب سایت، نامهای كوتاه تر را به سادگی معرفی می كنند و شنوندگان هم آسانتر نامهای كوتاه را به خاطر می سپارند.
۴) استفاده از تبلیغات معمولی:
سعی كنید نام سایت خودتان را بر روی پیراهن یا خودكار یا اجناس تبلیغاتی دیگر منتشر كنید. به این ترتیب بازدیدكنندگان زیادی را به سایت خود اضافه خواهید نمود. این توصیه شاید بطور مستقیم باعث افزایش یا نگهداری رتبه سایت شما نشود اما به طور غیر مستقیم در معرفی سایت شما به موتورهای جستجو موثر خواهد بود.
۵) استفاده از محصولات با قابلیت توزیع:
ارایه كتابهای الكترونیكی یا مقالات مفید یا حتی ارایه محصولات نرم افزاری رایگان در سایت شما، كمك زیادی به افزایش بازدید كنندگان و همچنین معرفی سایت شما در دیگر سایتها و در نتیجه افزایش رتبه شما خواهد داشت.
۶) بررسی وضعیت لینكهای سایت:
همیشه در معرفی سایتهای دیگران در سایتتان مراقب باشید. بسیاری از این نوع سایتها بعد از مدتی لینكشان را عوض می كنند یا اینكه به دلیل مشكلات فنی درست كار نمی كنند. سعی كنید مجموعه لینكهای سایت خودتان را مرتب بررسی نمائید و لینكها نادرست را حذف یا تصحیح نمایید. تعداد بیشتر لینكهای بدن استفاده در یك سایت باعث كاهش بیشر رتبه سایت در موتورهای جستجو خواهد شد.
۷) استفاده از كلمات كلیدی:
هیچگاه از استفاده صحیح از كلمات كلید غافل نشوید. مرتب كلمات كلید سایت خود را بررسی كرده و در صورت نیاز كلمات آنرا تصحیح نمایید. به خاطر داشته باشید كه این تغییرات به صورت افزایش باشد. تغییر یكباره كل كلمات كلید سایت می تواند تاثیر بسیار مخربی بر روی رتبه سایت شما در موتورهای جستجو داشته باشد.
۸) استفاده از سایتهای با رتبه بالا:
نكته دیگر اینكه سعی كنید از سایتهائی كه رتبه بالائی دارند برای اضافه كردن لینك استفاده كنید. فرستادن اخبار مربوط به سایت شما به همراه لینك سایت به سایتهای خبری با رتبه بالا، یا حتی ارایه مقالات سایتتان در سایتهای با رتبه بالا می تواند تاثیر مناسبی در افزایش یا نگهداری رتبه سایت شماداشته باشد.
۹) استفاده از گروههای خبری:
فراموش نكنید كه همه مطالب گروههای خبری در موتورهای جستجو ثبت می شوند. شركت در مباحث این گروهها كمك زیادی به معرفی سایت شما به موتورهای جستجو خواهد كرد. در ضمن به خاطر داشته باشید كه این مطالب برای مدتهای زیادی در این گروها باقی خواهند ماند.
۱۰) وبلاگ نویسی:
هنوز مطالبی كه در وبلاگ سایتها نوشته می شود از اهمیت زیادی برخوردار هستند. علاوه بر اینكه این مطالب می تواند در ایجاد ارتباط بهتر با مشتری موثر باشد، تاثیر مثبتی در افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو خواهد داشت. سعی كنید از اسامی مناسب برای وبلاگ سایت و همچنین شاخه ای كه این وبلاگ درآن قرار دارد استفاده نمائید.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif