۹.۲۹.۱۳۸۹

اهمیت متن پیوندی (Anchor text ) در بهینه سازی سایتها در موتورهای جستجو

گوگل ( تعداد دیگری از موتورهای جستجو ) صفحات وب سایتها را تحت تاثیر مستقیم متن لینكها (Anchor Text ) به آن صفحات در نتایج جستجو نمایش می دهد.
این موضوع را میتوان با نگاه كردن به نمونه های فوق العاده ای از صفحات وب سایتها كه رتبه بالای نتایج جستجو در اختیار دارند , درک نمود. Googlebombs تقریباً آسانترین نمونه ها برای پیدا كردن و درك كردن این موضوع است كه چگونه متن پیوندی بر SERP یا Search Engine Result Pages یا همان صفحات نتایج جستجو تاثیر میگذارد.
با جستجوی عبارت Miserable failure در گوگل ( در اواخر سال ۲۰۰۵ ) , Googlebomb صفحه بیوگرافی جورج بوش را مدنظر قرار میدهد( www.whitehouse.gov/president/gwbbio.html )
به روشنی این مثال قدرت متن پیوندی را نشان میدهد, چرا که با مشاهده این صفحه در می یابید که چنین کلمه ای به هیچ وجه در این صفحه استفاده نشده است ( نه در متن صفحه , نه در عنوان و ... ) و با تحقیق و تفحص بیشتری می توان به این نکته دست یافت که تعداد زیادی از وبلاگ نویس ها از متن پیوندی miserable failure برای لینک دادن به این صفحه استفاده کرده اند.
Google bomb از كارایی تركیبی یك متن پیوندی با هزاران لینك سود میبرد.
در یک اتفاق مشابه فوق با کلمه Computer و SERP کلمه Computers درگوگل درحال رخ دادن است. از ژانویه ۲۰۰۵ ، با جستجوی كلمه Computer درگوگل سایت www.dell.com را به عنوان ۱۰ نتیجه مهم و با جستجوی کلمه كامپیوترها سایت www.compaq.com را به عنوان ۱۰ نتیجه مهم رتبه بندی میكند. با نگاه كردن به Source این دو صفحه و بررسی استفاده از كلمه كامپیوتر یا كامپیوترها را به ترتیب آشكارمیكند که متن پیوندی چقدر موثر است ؟
از آنجائیكه ۳۷۱ میلیون صفحه برای نتایج جستجوی کلمه Computer و ۱۵۰ میلیون صفحه برای نتایج جستجوی کلمه Computers و این نکته که این دو كاملاً تجاری و رقابتی هستند ( رقابت شدید ) , دلیلی كه این دو سایت معمولا دارای رتبه بالایی در SERP هستند چیزی نیست به جز قدرت متن پیوندی . ما ازطریق آزمایش و سایتهای واقعی دریافتیم كه متن پیوندی تقریباً همیشه یکی از فاكتورهای تصمیم گیرنده برای رتبه صفحات در SERP است.
یك سایت میتواند با یک بهینه سازی خوب ، خوب كار بكند ، اما استفاده نادرست از چند متن پیوندی نامناسب در لینکها می تواند این بهینه سازی را زیر سوال برده و در آینده نتایج خوبی را شاهد نباشیم . زمانی كه شما یك سایت كاملاً بهینه سازی شده دارید ( تعداد زیادی از صفحات و محتوای غنی از كلمه كلیدی ) و استفاده خوبی از متن پیوندی بین صفحاتتان و سایتهای دیگر به سایت شما کرده اید , اینجاست که در SERP رتبه خوبی خواهید داشت.
● چگونه به طور موثر از متن پیوندی استفاده كنیم ؟
كاربرد متن پیوندی , محتوایی لینك را به صفحه لینك گیرنده نسبت می دهد , به این معنی كه اگر شما بتوانید صفحات مرتبط را به هم با متن پیوندی مناسب لینك كنید , آن صفحات درSERP مربوطه شان خیلی بهتر ظاهر خواهند شد. اكثر صفحات در سایت IRSEO از اضافه كردن كلمه بهینه سازی یا ارتقا رتبه سایت سود میبرند و از اینرو اضافه كردن لینكی از هر صفحه از سایت با استفاده از متن پیوندی غنی از كلمات كلیدی دیگر یک بهینه سازی مناسب را در پی خواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif