۹.۱۵.۱۳۸۹

بایدها و نبایدهای بازاریابی اینترنتی

اگر بازاریابی اینترنتی برایتان زمینه جدیدی است و قصد دارید برای اولین بار آن را تجربه كنید ممكن است به نظرتان كار دشوار و بغرنجی آید. اما در حقیقت این گونه نیست. در صورتیكه ایده كار را در سر پرورانده‌‌اید، ابتدا باید به ارزیابی و بررسی شرایط بپردازید و از وجود زمینه‌های كاری مناسب برای عملی كردن ایده خود اطمینان كسب كنید. پس از كسب اطمینان از این مسئله قدم بعدی ایجاد وب سایت و ورود به دنیای بازاریابی اینترنتی است.
در واقع بازاریابی اینترنتی به آن پیچیدگی كه در ظاهر به نظر می‌رسد نیست و هیچ رمز و راز خاصی ندارد. تنها كافی است بدانید از كجا باید شروع كنید و چگونه باید مورد دید و جستجوی موتورهای جستجو قرار گیرید.
▪ پیش از هر چیز لازم است همگان را از وجود سایت خود مطلع كنید. بنابراین طی یك نشریه خبری ایجاد وب سایت خود را اعلام و نقاط مثبت و مزایای آن را متذكر شوید. لازم نیست این اطلاعیه طولانی باشد. ۳۰۰ كلمه برای معرفی وب سایت كافی است. ضمن آنكه ارزش خبری آن هم باید بالا و در خور توجه باشد. علاوه بر این، برای آنكه موتورهای جستجو وب سایت شما را شناسایی و هنگام لزوم به كاربر معرفی كنند باید كلید واژه‌هایی كه در تیترهای اصلی و تیترهای فرعی به كار می‌برید با محتوای متن هماهنگ باشند. نكته مهم دیگر اینست كه اطلاعات مربوط به وب سایت باید در صیغه سوم شخص ذكر شوند تا صورت تبلیغاتی نداشته باشند. همچنین طرز بیان این اطلاعات باید برای مخاطبان متوسط و در سطح عموم مردم جامعه باشد.
▪ قدم بعدی برای معرفی و شناساندن نوع تجارتتان، انتشار مقالات ماهانه آنلاین و گذاشتن آنها در اختیار بانك مقالات است. این كار موجب می‌شود مقالات شما به نحو مطلوب در اختیار موتورهای جستجو قرار گیرد و كاربران علاقه‌مند از این طریق سایت شما را پیدا كنند. در این مورد هم رعایت اختصار ضروری است و تعداد واژه‌های چنین مقالاتی باید بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ عدد باشد. همچنین كلید واژه‌هایی كه در تیترها به كار می‌روند باید در متن اصلی هم دیده شوند تا كاربران در انتخاب متن دچار اشتباه نشوند. فراموش نكنید كه رعایت این نكات در معرفی كارتان بسیار حائز اهمیت است.
▪ یكی دیگر از راه‌های معرفی وب سایت و به دنبال آن تحقق اهداف بازاریابی، قرار دادن مقالات رایگان برای استفاه كاربران است. هرگز از توجه به این امر غفلت نكنید. برای بازاریابی اینترنتی زمینه‌های فراوانی وجود دارد اما باید با درایت پیش روید تا در دام سود جویان این زمینه گرفتار نشوید. بسیاری از شركت‌های ارائه‌ دهنده خدمات بازاریابی اینترنتی ادعا می‌كنند وب سایت شما را در شمار اولین وب سایت‌های موتورهای جستجو قرار می‌دهند. هرگز فریب تبلیغات این شركت‌ها را نخورید. تجربه كسانی كه از خدمات این شركت‌ها استفاده كرده‌اند نشان می‌دهد این كار به جز متحمل شدن هزینه‌های هنگفت هیچ نتیجه دیگری در بر ندارد.
▪ بهترین كار اینست كه خودتان زمینه‌ها و فرصت‌های كاری مناسب را برای خود خلق كنید. همانطور كه گفته شد این كار به هیچ وجه سخت نیست اما باز یادآوری می‌كنم كه پیش از هر چیز باید جوانب را بسنجید و انواع فرصت‌های كاری را در نظر بگیرید. اگر به این نتیجه رسیدید كه نمی‌توانید برای كارتان جایگاهی پیدا كنید از ایده خود صرف‌نظر كنید. اما اگر پس از بررسی و مطالعه همه جانبه زمینه را برای كار خود فراهم دیدید اصلا تردید نكنید. همین امروز دست به كار شوید و بسیار حساب شده و دقیق پیش روید. برای این كار می‌‌توانید از خدمات رسانی‌های مشابه در اینترنت ایده بگیرید و نحوه كار خود را بهتر كنید.
موفقیت شما در امر بازاریابی اینترنتی در گرو سخت‌كوشی و انتخاب‌های آگاهانه است. چنانچه در تمام مراحل آگاهانه و با درایت پیش بروید به اهداف بازاریابی خود دست می‌یابید.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif