۹.۱۵.۱۳۸۹

بهره‌برداری بهینه از تبلیغات

مشتری برای اینكه از شما خرید كند، باید بداند چه چیزی برای فروش دارید.به همین دلیل است كه تبلیغات بخش مهمی از آمیزه بازاریابی به شمار می‌رود. یك برنامه تبلیغاتی موفق می‌تواند به افزایش شمار مشتریان، رشد فروش و بالا رفتن سود منجر شود. قبل از تدوین برنامه تبلیغاتی، تصویری از دستاورد دلخواه خود ترسیم كنید تا بتوانید برای نیل به اهداف خود شیوه درست را اتخاذ كنید.
● تعیین هدف
یك فعالیت تبلیغاتی در اولین گام باید به‌دنبال دستیابی به نتایجی باشد كه شما انتظار دارید، آنگاه یك یا چند هدف روشن، قابل سنجش و با چارچوب زمانی مشخص را برای دستیابی به نتیجه مورد نظر تعیین كند. از دستاوردهای مبهم و نامشخص نظیر «جذب سفارشات بیشتر» صرفنظر كنید. هدف خود را دقیقاً مشخص كنید، به‌عنوان مثال«جذب سفارش‌هایی به ارزش ۱۰میلیون ریال طی ۴ هفته» یا «جذب ۵هزار استعلام قیمت، كه منجر به فروش ۱۰۰۰ قلم در دو ماه شود». تشخیص عملی یا غیرعملی بودن اهداف فقط زمانی امكانپذیر است كه اهداف
قابل سنجش باشند. این امر به شما امكان می‌دهد تا بودجه خود را در حوزه‌هایی مصرف كنید كه بهترین نتایج را به دنبال داشته باشند.
● ارزیابی روش‌های كلیدی
سال‌های سال است كه مطبوعات، تبلیغات رادیویی، ارسال نامه‌های مستقیم و اینترنت رایج‌ترین شیوه‌های تبلیغاتی هستند زیرا اثر‌گذاری آنها زیاد است و اكثر شركت‌ها نیز توانایی تبلیغ در آنها را دارند. هنگام بررسی این روش‌ها موارد زیر را به خاطر داشته باشید:
▪ از آنجایی كه اكثر نشریات طیف وسیعی از خوانندگان را پوشش می‌دهند، آگهی در مطبوعات یك موقعیت عالی برای نشانه‌گیری مخاطب محسوب می‌شود.
▪ تبلیغات رادیویی نسبت به آگهی‌های مطبوعاتی سریع‌تر و بهتر منتقل می‌شوند اما زودگذرتر و فرار‌ترند.
▪ نامه‌های مستقیم با وجودی كه زیاد به چشم نمی‌آیند، اگر به مقصد درست و مناسب ارسال شوند، بسیار اثربخش خواهند بود.
▪ اینترنت با توان بالقوه‌ای كه برای تبلیغات دارد، حوزه‌ای غنی برای رشد و توسعه به شمار می‌رود.
▪ برای اینكه نام شما همواره در برابر دیدگان مشتری باشد، دفترچه یادداشت و هدایای رومیزی را به‌صورت رایگان به آنها هدیه كنید.
▪ از دفترچه راهنما و سالنامه به‌عنوان ابزاری برای تبلیغات استفاده كنید.
نكاتی كه باید به خاطر بسپارید
▪ مطمئن شوید هر ادعایی كه در موارد تبلیغاتی خود می‌كنید، قابل اثبات و عملی باشد.
▪ از ادعاهای پوچ و اغراق‌آمیز پرهیز كنید.
▪ مطمئن شوید تبلیغات شما دقیق و روشن است و ابهام‌برانگیز نیست.
▪ اطمینان حاصل كنید كه تبلیغات منحرف‌كننده نیست و یا تاثیر غلط و منفی به‌جا نمی‌گذارد.
● ادغام روش‌ها
بهترین راه برای بهره‌برداری بهینه از تبلیغات، سازمان‌دهی یك برنامه یكپارچه است كه چند روش را با یكدیگر ادغام كند. این امر موجب افزایش نفوذ در بازار می‌شود: هر تكنیك بر پایه كاری كه تكنیك دیگر به ثمر نشانده است، صورت می‌گیرد. برای مثال ‌شركت نرم‌افزاری كه می‌خواهد شركت‌های تازه تاسیس را هدف قرار دهد، می‌تواند با درج یك آگهی نظرسنجی در مطبوعات ملی، كوپنی را در نظر بگیرد كه خوانندگان با ارائه آن بتوانند یك بسته نرم‌افزاری تجاری در مورد تاسیس و شروع به كار شركت را به‌طور رایگان دریافت كنند. با این كار نام و آدرس مشتریان هدف مشخص می‌شود و شركت می‌تواند همراه با بسته‌های رایگان نامه‌های مستقیم برای آنها ارسال كند و بدین‌ترتیب به تبلیغ و معرفی بپردازد.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif