۹.۱۵.۱۳۸۹

بازاریابی کوتاه مدت در برابر بازاریابی بلند مدت

برای ایجاد یك چرخه‌ی فروش پایدار و مسیر رشد مثبت، كسب و كارها به طور معمول درگیر تلاش‌های بازاریابی كوتاه و بلند مدت می‌شوند.تلاش‌های بازاریابی كوتاه مدت باعث افزایش ناگهانی میزان فروش می‌‌شوند و به ندرت دوام می‌یابد. افزایش‌های ناگهانی فروش به طور معمول ناشی از فعالیت‌های تبلیغاتی بازاریابی و یا فروش محصولات در یك محدوده‌ی زمانی خاص است. بازاریابی كوتاه مدت باعث افزایش فروش می‌شود.
●بازاریابی كوتاه مدت آنلاین
توجه مثبت به محصولات در مجامع عمومی، گروه‌های خبری و یا درون سازمان‌های تجاری می‌تواند باعث افزایش سریع و رشد ناگهانی میزان فروش شود. گفت‌وگوهای گروه‌های خبری از نظر كنترل و زمان‌بندی برای بازاریابان امری دشوار است. از آن جایی كه توجه به محصولات در گروه‌های خبری، بازاریابی كوتاه مدت به شمار می‌آید، بنابراین این نوع بازاریابی نمایش و ارایه‌ی سازمان یافته‌ای برای پشتیبانی و كنترل میزان فروش محصولات ندارد.
●تخفیف دادن
فعالیت‌های تبلیغاتی بازاریابی كه شامل كوپن‌ها، تخفیف‌ها و یا فروش محصولات در محدوده‌ی زمانی خاص هستند، می‌توانند باعث سودمندی و بهره‌مندی محصولات و توجه به آن‌ها شوند. استفاده از پیشنهادها و تبلیغات گسترده امری مهم است، در غیر این صورت، فروش بلند مدت محصولات با منتظر نگاه داشتن مشتریان برای ارایه‌ی محصول بعدی، كاری خطرناك به نظر می‌رسد.
●تبلیغات
آسان‌ترین و سریع‌ترین راه برای تبلیغ محصولات و جلب توجه مشتریان، صرف هزینه برای آن‌ها است. تبلیغات pay-per-click به اداره و گرداننده‌ی ترافیك‌های تبلیغاتی مشهور هستند. متاسفانه، به دنبال اتمام سرمایه‌های در نظر گرفته شده برای تبلیغات بازاریابی، فروش محصولات نیز به پایان می‌رسد. درك این مطلب كه با بازاریابی كوتاه مدت، فروشندگان اغلب می‌توانند میزان فروش خود را كنترل و درآمدهای حاصل از فروش را صرف محصولات نوپا و جدید، خدمات و یا كسب و كار كنند، امری مهم به شمار می‌رود.
بازاریابی كوتاه مدت همچنین برای بازاریابی آزمایشی محصولات جدید و یافتن قیمتی مناسب برای این محصولات سودمند است. بازاریابان می‌توانند با استفاده از تبلیغات pay-per-click، كاهش و یا افزایش تعداد مشاهده كنندگان سایت‌های فروش آنلاین را كنترل كنند و درباره‌ی بنرها، كلمات كلیدی و گرافیك‌ها تصمیم‌گیری كنند. سپس می‌توان تجربه‌های حاصل از بازاریابی كوتاه مدت را در استراتژی بازاریابی بلند مدت به كار بست. بازاریابان می‌توانند اثربخشی نسخه‌های فروش را شناسایی و تعیین كنند و سپس آن‌ها را در فعالیت‌های بلند مدت بازاریابی پیاده كنند.
●بازاریابی بلند مدت آنلاین
بدون شك، زمان‌گیرترین و در عین حال مهم‌ترین جنبه‌ی بازاریابی بلند مدت شامل مهیا كردن و بهینه سازی وب سایتی برای موتورهای جست‌وجو است. اكثر جست‌و‌جوگران اینترنت به دنبال یافتن محصولات و یا اطلاعاتی در موتورهای جست‌وجو هستند. اكثر جست‌وجوگران اینترنت برای یافتن محصولات، خدمات و یا اطلاعات مورد نظر خود از واژه‌های كلیدی استفاده می‌كنند. شناسایی و بهینه‌سازی سایتی برای واژه‌های كلیدی و عبارت‌هایی كه مشتریان در جست‌وجوهای خود برای محصولات و خدمات مورد نظر به كار می‌برند، فعالیتی بسیار مهم برای قابل دسترس بودن در اینترنت به شمار می‌آید.بهینه سازی موتورهای جست‌وجو فرایندی مداوم و در حال پیشرفت است. هدف موتورهای جست‌وجو فراهم آوردن سایت‌هایی مناسب با موارد جست‌وجوی كاربران است.هنگام طراحی تبلیغات بازاریابی، باید تلاش‌های كوتاه مدت و بلند مدت بازاریابی را در نظر گرفت تا بدین ترتیب فرایند فروش همواره پایدار و مداوم باشد. با پیاده سازی یك برنامه‌ی بازاریابی كه هر دو روند كوتاه مدت و بلند مدت را در بر دارد، می‌توان به موفقیت در فرایند فروش امیدوار بود.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif