۹.۱۸.۱۳۸۹

مجلات الکترونیکی، یک ماشین ترافیک ساز برای سایت شما

چگونه می توانید به صورت رایگان به میلیونها نفر دسترسی پیدا کنید و محصولات و خدمات خود را معرفی کنید؟
این دقیقاً همان اتفاقی است که با نوشتن مقاله و ارائه آن در صدها مجله الکترونیکی پیش می آید. امروزه دهها هزار مجله الکترونیکی در وب منتشر می شود و تمام آن ها به دنبال محتوای با ارزش هستند.شما با یک مقاله پرمحتوا می توانید ناجی آن ها باشید و آنچه که می خواهند را به آن ها ارائه دهید و در عوض آن ها نیز به نیاز شما پاسخ خواهند گفت و مقاله و تجارب شما را در معرض دید همگان قرار خواهند داد.
در انتهای هر مقاله بخشی برای معرفی نویسنده و منبع مقاله وجود دارد. اگرچه شما در متن مقاله مجاز نیستید که برای تجارت خود تبلیغ کنید، اما این بخش انتهایی که شامل ۴ تا ۶ جمله است، در اختیار شماست و تبلیغات در آن حق قانونی شما به شمار می رود. شما می توانید در این قسمت، سایت یا محصولات و خدمات خود را معرفی کنید.
ممکن است که نویسنده قابلی نباشید اما به شما اطمینان می دهم که به مشکلی برنمی خورید. شما بهتر از هر کس دیگر صنعت و تجارت خود را می شناسید. نوشتن مقاله در مجلات الکترونیکی احتیاج به تخصص نویسندگی یا ادبیات ندارد. این گونه متن ها به زبان ساده نوشته می شوند. با اینکه اینترنت یک دنیای بزرگ و عمومی است اما خوانندگان اینترنتی به دنبال افراد خاص و واقعی می گردند و شما با لحن عامیانه موفق تر خواهید بود.
مراحل نوشتن مقاله به شرح زیر است.
۱- تصمیم گیری در مورد موضوع
ابتدا باید یک موضوع مناسب و پرطرفدار را انتخاب کنید. به اخبار مراجعه کنید. در بحث های آن لاین شرکت کنید و مجلات الکترونیکی که برای شما ارسال می شوند را به دقت بررسی کنید. مقالاتی که در موضوعات مرتبط با تجارت شما هستند را مشاهده کنید و پس از آن تصمیم بگیرید که کدام موضوعات مسئله روز هستند و طرفداران بیشتری دارند. باید اطمینان پیدا کنید که موضوع مقاله شما مورد علاقه عده زیادی از مخاطبین واقع خواهد شد.
۲- انتخاب عنوان
عنوان مقاله می تواند عامل موفقیت یا شکست شما باشد. اگر عنوان شما توجه و ذهن بیننده را جذب خود نکند، مقاله شما هرگز خوانده نخواهد شد. برای مقاله خود ۱۰ تا ۲۰ عنوان در نظر بگیرید و سپس از دوستان یا اقوام خود درخواست کنید که جذاب ترین آن ها را انتخاب کنند.
۳- رئوس مطلب را تعیین کنید
۳ تا ۵ نکته اصلی مقاله را تعیین کنید. تقسیم کردن مقاله به چند قسمت بسیاری از کارها را آسان خواهد کرد. همراه با این تقسیم بندی جریان منطقی مقاله خود را تنظیم کنید. با استفاده از این روش، ذهن شما نیز منظم تر عمل خواهد کرد.
۴- حجم مقاله را تعیین کنید... مقالات مجلات الکترونیکی حدود ۵۰۰ کلمه هستند
مجلات الکترونیکی معمولاً شامل مقالات کوتاه تری نسبت به مجلات و نشریات چاپی می باشند. مناسب ترین حجم این گونه مقالات حدود ۵۰۰ کلمه می باشد اما بعضی از مجلات الکترونیکی مقالات طولانی تر را نیز می پذیرند.
۵- تعداد کلمات را بین رئوس مطالب تقسیم کنید
اگر ۵ نکته را به عنوان مطالب اصلی در نظر گرفته اید، هر بخش باید در حدود ۱۰۰ کلمه باشد. اگر مقاله شما شامل یک مقدمه و نتیجه گیری کوتاه باشد، برای هر بخش تنها ۸۰ تا ۹۰ کلمه باقی خواهد ماند. اگر ۳ نکته اصلی دارید، با احتساب مقدمه و موخره هر بخش حدود ۱۵۰ کلمه خواهد بود. به این ترتیب به جای آنکه به نوشتن ۵۰۰ کلمه فکر کنید، کافی است ۱۵۰ کلمه درباره موضوعی معین بنویسید.
۶- بخش منبع و معرفی نویسنده را تهیه کنید
اطلاعات تماس خود مانند نام، آدرس پست الکترونیکی و آدرس سایت خود را در این بخش قرار دهید. سپس یک یا دو عبارت تبلیغاتی برای تحریک بیننده بنویسید و آن ها را به سایت خود لینک کنید. اگر این جملات به موضوع مقاله شما مرتبط باشد، نتیجه خوبی دریافت خواهید کرد.
۷- ویرایش
یک مرحله به عقب برگردید و دوباره مقاله را بررسی کنید. برای این کار زمان کافی اختصاص دهید و مقاله خود را ویرایش کنید. کلمات را از نظر املایی چک کنید. اگر بعضی از بخش ها را نمی پسندید، آن ها را دومرتبه بنویسید.
۸- مقاله خود را همراه با یک معرفی برای ناشران مجلات الکترونیکی ارسال کنید
نام و آدرس پست الکترونیکی ناشران مجلات را پیدا کنید و مقاله خود را به همراه یک پاراگراف به عنوان معرفی خود و موضوع مقاله برای آن ها بفرستید. این پاراگراف باید شما را از هزاران مقاله ای که در هر روز برای ناشران فرستاده می شود، متمایز کند. پس برای نوشتن آن دقت کافی داشته باشید.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif