۹.۲۹.۱۳۸۹

آیا گوگل E-Mail های شما را می خواند؟

آیا گوگل E-Mail های شما را می خواند؟


آیا گوگل E-Mail های شما را می خواند؟
در جواب این سوال باید از شما سوال کنم، تصور شما از گوگل چیست؟
اگر فکر می کنید که گوگل یک تشکیلات بزرگ با تعداد زیادی کارمند است که به خواندن نامه های الکترونیکی شما مشغولند، جواب "منفی" است. آنها نامه های شمارا نمی خوانند. اما اگر گوگل را شبکه ای از سرورهای اینترنتی و سخت افزارهای کامپیوتری بدانید، "بله " آنها نامه های شما را می خوانند.
بگذارید بیشتر توضیح دهم.
من شخصاً مشترک GMail هستم و به هیچ مشکلی در آن برخورد نکرده ام. چندین سایت دارم که از امکانات جستجوی گوگل استفاده می کنند و از ابزارهای مختلف گوگل در تبلیغات و کسب درآمد استفاده فراوانی کرده ام.
شما تبلیغاتی در سمت راست صفحه های نتایج حاصل از جستجو مشاهده می کنید که متناسب با موضوع جستجو هستند و برای ارائه این تبلیغات پول پرداخت می شود.
تبلیغات GMail نیز به همین صورت هستند و مربوط به موضوعاتی هستند که در E-Mail های شما وجود دارد.قبل از این من عضو Yahoo و Hotmail نیز بوده ام. این سرویس ها رایگان است اما تبلیغات مزاحمی که خودبخود ظاهر می شوند، تابلوهای تبلیغاتی (Banner هائی) که همه جا حضور دارند یا نامه های تبلیغاتی که دائماً برای من ارسال می شد، راههای تامین درآمد این سرویس دهنده ها می باشد.
GMail نیز مانند دیگر سرویس دهنده ها از چنین راهکارهائی استفاده می نماید با این تفاوت که آنها نامه های رسیده شما را اسکن می کنند و کلمات کلیدی آنها را بدست می آورند و تبلیغاتی در زمینه های مورد علاقه شما برایتان ارسال می کنند، همانگونه که سایتها را برای پیدا کردن کلمات کلیدی و رتبه بندی در موتور جستجو اسکن می کنند.
به نظر من مخالفین گوگل و طرفداران حفظ حریم خصوصی وقت خود را تلف می کنند، زیرا هیچ اشکالی در این روش وجود ندارد، خصوصاً از زمانی که گوگل تمام استراتژیها و روش کار خود را به روشنی ارائه داده است. شما نیز با مراجعه به صفحه GMail و لینک "مسائل مربوط به حریم خصوصی" می توانید مطالب زیادی در این مورد مشاهده کنید.باید نسبت به شرکتهائی خشمگین باشیم که اطلاعات خصوصی ما را به خاطر منافع اندک خود می فروشند.باتمام این اوصاف اگر باز هم از اسکن شدن نامه هایتان توسط کامپیوترها و روش GMail ناراضی هستید، در این سرویس مشترک نشوید! حق انتخاب با شما است.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif