۹.۲۷.۱۳۸۹

اجراي قانون يارانه ها از يكشنبه آغاز مي شود

تهران - رييس جمهوري در گفت وگوي زنده تلويزيوني با مردم از مقطع پاياني ماموريت دولت در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها سخن گفت وبا اشاره به برنامه دولت براي اصلاح سيستم بانكي، مالياتي و گمرك كشور از سال آِينده تصريح كرد كه تعديل و اصلاح قيمت ها يكشنبه وارد فاز عملياتي مي شود.
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، محمود احمدي نژاد شامگاه شنبه در گفت و گوي زنده تلويزيوني با مردم با تاكيد بر اينكه ايران با اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها وارد شرايط جديد اقتصادي مي شود،اظهار داشت كه با آغاز اصلاح قيمت حامل هاي انرژي، قيمت هاي جديد كالا طي اطلاعيه‌اي از سوي ستاد هدفمند سازي يارانه ها اعلام مي شود.
وي افزود: ستاد هدفمند سازي يارانه‌ها در اطلاعيه‌اي كه امشب صادر مي كند، قيمت‌هاي جديد كالاهاي مختلف را اعلام مي كند.
رييس قوه مجريه با بيان اينكه قميت جديد آب نيز پيش بيني شده است، گفت كه افزايش قيمت‌ آب، برق، گاز به صورت بسيار ملايم و به صورت پلكاني است.
رييس جمهوري افزود: با اين شيوه افزايش قيمت‌ها براي كساني كه مصرف كمتري دارند، بسيار پايين است و هرچه مصرف بالا رود، مابه التفاوت آن افزايش مي يابد.
احمدي نژاد همچنين درباره تمهيدات دولت براي روستاهايي كه هنوز از نعمت گاز برخوردار نيستند ، گفت: مقرر شده است براي روستاهايي كه از نفت سفيد و كپسول گاز استفاده مي كنند و نيز مناطق جنگلي و صيادان، كوپن (كالابرگ) پيش بيني شده است تا زماني كه قيمت ها به صورت كامل آزاد نشود، قيمت‌ها براي اين افراد پايين و به صورت كوپني است.
رييس جمهوري افزود: مقداري نفت و گاز در اختيار فرمانداري ها و استانداري ها قرار داده شد تا در موارد پيش بيني نشده و اضطراري به افراد قرض داده شود.

** قانون يارانه‌‌ها از فردا اجرايي مي‌شود
وي با بيان اينكه دولت در خدمت مردم است و همگام با آنها حركت خواهد كرد، خاطرنشان كرد: اگر اتفاقي در بازار رخ دهد ما جبران مي‌كنيم از اين رو مردم عجله نكنند بويژه آنكه قرار است قانون يارانه‌ها از فردا اجرايي شود.
رييس جمهوري با تاكيد بر اينكه مردم در استفاده از اين پول بايد برنامه‌ريزي كنند، تصريح كرد: با توجه به اينكه گامهاي بعدي اين طرح نيز اجرايي مي شود، از اين رو مردم در مصرف اين مبالغ دقت كنند چرا كه قرار است اين مبالغ به دوبرابر افزايش يابد.
احمدي نژاد در ادامه با بيان اينكه مردم در مصرف اين مبالغ دقت كنند به آنها پيشنهاد كرد كه بخشي را براي اين آينده فرزندان خود پس‌انداز كنند.
وي زمان افزايش دوبرابري مبالغ يارانه ها را از سال آينده بيان كردو گفت: در اجراي اين طرح همكاري‌هاي خوبي بويژه از سوي نمايندگان مجلس انجام شد.
رييس جمهوري با بيان اينكه مردم در اجراي اين قانون دولت را به خوبي همراهي كردند،‌ اظهار اميدواري كرد كه در بودجه سال آينده مجلس هم همچون گذشته با دولت همراهي كرده تا گامهاي بعدي به خوبي برداشته شود.
رييس جمهوري در ادامه با بيان اينكه زيبايي زندگي در رحمت زندگي كردن مردم است، افزود: اگر ملتي نسبت به هم رحيم باشند و همديگر را دوست داشته و و مراعت يكديگر را بكنند خدا هم مراعات آنها را خواهد كرد.
وي در عين حال با تاكيد بر اينكه تنها به فكر خود بودن، كار نادرست و ناپسندي است، گفت: بدتر از اين افراد كساني هستند كه به فكر خود بوده و به دنبال آن هستند كه از خلا و تحولات سوء استفاده كنند.
رييس جمهوري زيبايي زندگي در درست مصرف كردن و نه در انباشتن دانست و گفت:‌زيباترين زندگي را كساني خواهد كرد كه براي ديگران زندگي مي‌كنند.
وي با اشاره به زندگي امام حسين (ع) گفت: امام حسين (ع) همه وجود خود را براي جامعه فدا كرد و بالاترين زندگي را امام انجام داد.
احمدي نژاد با بيان اينكه انسانهاي وارسته بالاترين زندگي را مي‌كنند از همه چيز زندگي لذت مي‌برند، گفت: بايد ما مراعات هم را بكنيم و اينگونه نباشد كه با اندك موضوعي به دنبال اضافه كردن قيمت باشند.
وي تصريح كرد: در اين زمينه مقياس ما بايد ملي باشد. در واقع كاري كه مي‌خواهيم انجام دهيم بايد ببينيم بازگشت و انعكاس آن به زندگي ما چه مي‌شود.
رييس جمهوري در ادامه به ذكر نكاتي براي مردم اشاره كرد و گفت: پولي كه به حسلاب مردم واريز شده است يك پول ويژه است. در واقع اين پول متعلق به بيت‌المال است.
وي اين پول واريز شده به حساب سرپرستان خانوار را پول بابركتي دانست كه زمينه رشد جامعه را فراهم مي كند. از اين رو بايد مراقب بود كه اين پول را وارد ساير پولهاي ديگر نكنيم تا اثر آن از بين نرود.
وي مبلغ يارانه واريزي به حسابها را يك گام در جهت عدالت دانست و بارديگر به مردم توصيه كرد: مردم از اين مبلغ به درستي استفاده و مصرف كنند.

** تاكيد احمدي نژاد به تعجيل نكردن مردم براي برداشت مبلغ يارانه
رييس جمهوري در توصيه خود به مردم تاكيد كرد كه بلافاصله براي برداشت مبلغ يارانه مردم به بانكها مراجعه نكنند.
وي يادآور شد: مبلغ يارانه‌ها به صورت دوماه به حسابها واريز شده تا خيال مردم راحت شود.
احمدي نژاد با بيان اينكه اين طرح ده‌ها سال ديگر ادامه دارد، تصريح كرد: به فضل الهي اين طرح به نحوي ادامه خواهد يافت كه كسي نمي‌تواند آن را لغو كند و نسل‌هاي پي در پي از آن استفاده خواهند كرد.
رييس جمهوري با بيان اينكه مردم اين چند ماه اول اجراي قانون يارانه‌ها را تحمل كنند، افزود: اگر مبلغ يارانه‌ها به سرعت وارد بازار شود، بازار را به هم ميزند و در نتيجه اثر آن به خود آنها و جامعه برمي‌گردد.
وي به فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري اين يارانه‌ها در بخشهاي مختلف صنعت، خدمات، بانكها و غيره اشاره كرد و گفت: در بخش‌هاي گوناگون و بازارا بسته‌هاي خوبي پيش‌بيني شده است.

** مردم تا دريافت قبض‌هاي برق،‌ آب و گاز صبر كنند
رييس جمهوري در ادامه از مردم خواست تا دريافت قبض‌هاي برق، گاز وآب از هزينه كردن مبلغ يارانه‌ها خودداري كنند.
وي دراين رابطه افزود: مردم دوماه صبر كنند تا قبضها را دريافت كرده و بعد از حساب و كتاب،‌نسبت به كاهش مصرف خود مديريت كنند.
احمدي نژاد با بيان اينكه خانواده‌ها با كمك و همفكري و مشورت در اين خصوص اقدام كنند، اين اقدام را آموزش مديريت اقتصاد براي فرزندان در خانه دانست تا مديريت اقتصادي را فرا گيرند.
رييس جمهوري همچنين افزود: مردم بگذارند بعد از دريافت قبضها ،‌ ببيند چه مقدار از مبلغ يارانه اضافه است و سپس براي مازاد آن برنامه‌ريزي كنند.

** واريز مبلغ 4هزار تومان يارانه اضافه به حساب سرپرستان خانوار

احمدي‌نژاد به واريز مبلغ اضافه به حساب سرپرستان خانوار در طي چند روز آينده اشاره كرد و گفت: مردم توجه كنند كه بارديگر يك واريز دوم در مرحله اول خواهيم داشت.
وي افزود: با توجه به اهميت نان در مصرف مردم، هرچند در بخش واريز نخست به اين موضوع نيز توجه شد اما به دليل اهميت نان در مصرف مردم و اينكه مردم نان خوب مصرف كنند، مبلغ چهار هزار تومان ديگر به ازاي هر نفر در 10 روز آينده به حساب سرپرستان خانوار ريخته خواهد شد.
وي بايادآوري پرداخت بيش از چهار هزار ميليارد تومان يارانه نان در كشور، افزود: با اين وجود بيش از اين ميزان هم مردم براي خريد نان هزينه مي‌كنند كه با جلوگيري از اين اتلاف و كيفيت پايين نان، مردم مي‌توانند بهترين نان را مصرف كنند.
وي در عين حال اظهار داشت: با اين برنامه‌، گندم اضافه نيز صادر مي‌شود كه در نتيجه درآمد آن به حساب مردم ريخته مي‌شود و جايي دوري نمي‌رود.

** مصرف انرژي در ايران 4 برابر متوسط جهاني است
احمدي نژاد در ادامه اين مصاحبه مستقيم تلويزيوني به تشريح ابعاد اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها پرداخت و گفت:اجراي اين قانون از حدود سه سال قبل آغاز شد و دولت به طور رسمي از سال جاري آن را اجرايي كرد.
وي با بيان اينكه دولت از پنج سال پيش كار مطالعاتي اجراي قانون را آغاز كرده است، اجراي اين قانون را بزرگترين طرح اقتصادي كشور و در عين حال مردمي ترين طرح اقتصادي كشور توصيف كرد.
رييس جمهوري نعمت انرژي در كشور را يك ثروت خدادادي و متعلق به مردم دانست و گفت: بهترين حالت براي مديريت ثروت ملي مشاركت دادن مردم در اداره كشور و مديريت اين ثروت است.
احمدي نژاد تاكيد كرد: بخش انرژي يكي از بخش هاي اقتصاد كشور است كه بخش قابل توجهي از يارانه‌ها را به خود اختصاص داده است.
وي با تاكيد بر اينكه بايد از انرژي به عنوان يك ثروت خدادادي به بهترين نحو استفاده كرد، افزود: امروز به دلايل گوناگون از اين ثروت به درستي استفاده نمي شود و‌ آثار آن در اقتصاد كشور سازنده نيست.
رييس جمهوري به ارايه آمار و ارقامي در خصوص مصرف انرژي در كشور پرداخت و گفت: امروز روزانه نزديك به معادل 5/6 ميليون بشكه نفت و گاز در كشور توليد مي شود كه از اين ميزان تنها دو ميليون و 300 هزار بشكه صادر مي شود.
احمدي نژاد با بيان اينكه چهار ميليون و 300 هزار بشكه نفت و گاز توليدي در كشور مصرف داخلي دارد، افزود: با احتساب قيمت 85 دلار براي هر بشكه نفت و مصرف روزانه چهار ميليون و 300 هزار بشكه در روز مشخص مي‌شود كه سالانه بيش از 120 هزار ميليارد تومان انرژي در كشور مصرف مي شود.
رييس جمهوري تصريح كرد: اين ارقام به اين معني است كه ايران حدود چهار برابر متوسط جهاني انرژي مصرف مي كند در حالي كه ملت ايران بيش از چهار برابر متوسط جهاني از رفاه برخوردار نيست.
احمدي نژاد تاكيد كرد: رفاه مردم در ايران تقريبا برابر متوسط جهاني است در حالي كه مصرف انرژي در ايران چهار برابر متوسط جهاني است.
وي افزود : بخاطر اشكالاتي كه در مصرف انرژي در كشور وجود دارد، اين ثروت الهي كه بايد در خدمت رفاه مردم باشد، امروز در خدمت رفاه عمومي نيست.
رييس جمهوري اسراف را يكي از اصلي‌ترين علت‌هاي وجود اشكال در استفاده از انرژي در كشور عنوان كرد و گفت : بدون مصرف اضافي هم مي توان همين سطح رفاه را براي مردم درست كرد.


** تحول عظيم كشور با صرفه جويي يك چهارم مصرف كنوني انرژي در ايران
احمدي نژاد در بخش ديگري از اين گفت وگوي تلويزيوني تاكيد كرد : اگر تنها يك چهارم 120 هزار ميليارد توماني كه اكنون صرف انرژي در ايران مي شود، صرفه جويي شود ، تحول عظيمي در كشور به وجود خواهد آمد.
وي افزود: نتيجه صرفه جويي يك چهارم 120 هزار ميليارد تومان، 30 هزار ميليارد تومان خواهد بود كه نصيب مردم خواهد شد.
رييس جمهوري از اشكالات هدفمند نبودن يارانه ها در حوزه انرژي اسراف و همچنين درست مصرف نكردن حامل هاي انرژي عنوان كرد و گفت : همين مقدار انرژي نيز كه مصرف مي كنيم عادلانه توزيع نمي شود، برخي 20 يا 30 برابر ديگران و برخي يك سي ام آن افراد مصرف مي كنند كه اين امر سبب ايجاد فاصله طبقاتي مي شود.
احمدي نژاد با يادآوري اينكه ما چهار برابر متوسط دنيا انرژي مصرف مي كنيم، ادامه داد: مي توانيم با يك چهارم اين ميزان مصرف به نقطه اي برسيم كه رفاه كنوني را داشته باشيم.
وي براي ملموس بودن رقم 30 هزار ميليارد تومان ناشي از صرفه جويي در مصرف حامل هاي انرژي در يك سال گفت : كل بودجه عمراني سال گذشته كه در تاريخ كشور بي نظير بود و در واقع دولت سال گذشته پروژه هاي عمراني بسياري را اجرا كرده است ، حدود 20 هزار ميليارد تومان بود.
احمدي نژاد با تاكيد بر تحول ناشي از اين صرفه جويي گفت: فرض كنيم 30 هزار ميليارد تومان صرفه جويي شده به بخش مسكن وارد شود يا اينكه اين مبلغ به سمت بانك ها سوق داده و وام صفر درصد به مردم ارايه شود، مشاهده خواهيد كرد كه چه تحول عظيمي به وجود خواهد آمد .
رييس جمهوري گفت: مردم به اين ثروت ملي توجه دارند و صرفه جويي يك چهارم در مصرف كنوني حامل هاي انرژي قابل تحقق است.
احمدي نژاد كار صدا و سيما را براي آموزش عمومي در زمينه هدفمند كردن يارانه ها خوب توصيف كرد و اظهار داشت : بايد هدفمند شدن يارانه ها و صرفه جويي در مصرف انرژي به دليل اينكه به ثروت ملي مربوط مي شود در دروس مدرسه و دانشگاه نيز آموزش داده شود.
رييس جمهوري تصريح كرد: اگر كمي همت كرده، سيستم ها و روش كار خود را تغيير دهيم مي توانيم نصف اين مبلغ را صرفه جويي كنيم و در چنين شرايطي ايران پيشرفته ترين كشور دنيا خواهد شد.
احمدي نژاد با بيان اينكه به دليل اهميت موضوع دولت وقت بسياري براي اين موضوع صرف مي كند، اظهار داشت: از چند سال قبل سعي شده تا تمام توان كارشناسي كشور براي تحقق اين هدف بسيج شود.
احمدي نژاد اظهار داشت دولت براي اين منظور برنامه ريزي جامعي انجام داده ، بسته هاي گوناگوني تهيه كرده و مشغول مذاكره با مسوولان حوزه هاي صنعت، بازرگانان، كسبه، تجار، صادركنندگان، كشاورزان، دست اندركاران حمل و نقل درون شهري و برون شهري و بخش هاي ديگر است.
احمدي نژاد همه را پيروز اين قانون توصيف كرد و توضيح داد: براي اينكه هدفمند شدن يارانه ها به خوبي آغاز شده و با كمترين شوك و تنش در زندگي مردم همراه باشد، دولت كارهاي مضاعفي مثل اعلام يكماه بنزين بيشتر انجام داده و براي شبكه حمل و نقل برون شهري و كساني كه گازوييل مصرف مي كنند كارتشان تا حدود 10 روز با قيمت قبلي شارژ شده است .
وي خاطر نشان كرد : براي هماهنگي با اجراي قانون هدفمند شدن يارانه ها همه پمپ بنزين ها و جايگاه هاي عرضه گاز طبيعي به سيستم هاي كارت خوان مجهز شده اند.

** دعوت رييس جمهوري از مردم براي صرفه جويي در منابع انرژي
رييس جمهور با تاكيد بر اين كه اگر همت كنيم مي توانيم حرف اول را در اقتصاد دنيا بزنيم، از مردم خواست كه در مصرف منابع انرژي صرفه جويي كنند.
احمدي نژاد افزود: ما بايد با كمك يكديگر جايگاه ايران را بالا ببريم و كشورمان را به نقطه اوج برسانيم زيرا ايران اين شايستگي را دارد.
رييس جمهور اظهار داشت: ما نبايد ضعفي در كشور داشته باشيم و نبايد بگذاريم آنان ما را دست كم بگيرند؛ ايران كشور بزرگي است و هيچ كشوري به اندازه ايران تمدن؛ دانشمند و ارزش هاي انساني خلق نكرده است.
وي با بيان اين كه جمهوري اسلامي ايران در فناوري هسته اي به پيشرفت خوبي رسيده است اظهار داشت كه ما مي توانيم ظرف سه چهار سال آينده موجود زنده به فضا بفرسيم.
رييس قوه مجريه در ادامه گفت: بنده طرفدار مردم هستم و تا روزي كه بنده باشم براي مردم خدمتگزاري مي كنيم؛ دولت جمهوري اسلامي همواره در دفاع از حقوق مردم ايستاده است.
وي در اين مصاحبه تلويزيوني با بيان اين كه يك ميليون خانه روستايي توسط دولت نوسازي شده است به ماموريتهاي آتي دولت در اين زمينه اشاره كرد و گفت: هنوز دو ميليون خانه روستايي نوسازي نشده است و جوانان روستايي بايد صاحب مسكن شوند.
احمدي نژاد با بيان اين كه روش ناعادلانه در توزيع منابع كشور بايد اصلاح شود اظهار داشت كه اگر اين روش اصلاح شود تا 30 سال ديگر عدالت به صورت برابر اجرايي شده و همه برابر بهره مند خواهند شد.
وي تاكيد كرد اگر اين طرح اجرايي شود؛ كشوري آباد خواهيم داشت و ديگر جوانان ما با مشكلاتي از جمله مشكل مسكن رو به رو نخواهند شد.
وي با اشاره به برنامه هاي دولت براي تامين رفاه مردم گفت: ما نبايد بگذاريم به خاطر يك بيماري؛ خانواده اي ساقط شود و يا جواناني با مشكل مسكن رو به رو شوند همه بايد از بيمه؛ بيمه تكميلي و بيمه طلايي بهره مند شوند.
وي با بيان اينكه قانون هدفمند كردن يارانه ها از مدت ها قبل شروع شده و بخش عمده اي از اين قانون آغاز شده است اظهار داشت كه ما هم اكنون آزادسازي قيمت نداريم، بلكه يك مقدار اصلاح قيمت داريم.
رييس جمهور با اشاره به اين كه آزاد سازي در مرحله نهايي است و ما هنوز بايد چند مرحله جلو برويم تا به آن برسيم گفت: ما به اندازه اي كه امسال در بودجه پيش بيني شده جلو رفته ايم.
وي با اشاره به فعاليت ستاد هدفمند سازي يارانه ها در سال جاري گفت:‌ اطلاعيه هاي مربوطه را آماده كرده ايم و بعد از گفت وگوي امشب اين اطلاعيه ها پخش خواهد شد.
وي تاكيد كرد كه ان شاء الله از ابتداي فردا روز يكشنبه 28 آذرماه اين كار را شروع مي كنند.
وي همچنين به اختصاص سهميه حمايتي بنزين جهت خودروهاي شخصي اشاره كرد و گفت: سهميه بنزين در كارت خودروها شارژ شده و هم با قيمت جديد سهميه بنزين شارژ شده است.

**مردم بنزين ذخيره سازي نكنند
رييس جمهور در ادامه از مردم درخواست كرد كه مردم بنزين را ذخيره نكنند تا اين طرح به صورت عادلانه براي همگان اجرايي شود.
وي گفت: اين طرح دراز مدت است و هم بايد با هم جلو رويم و به حق خود قانع باشيم تا امنيت و دلخوشي در كشور حكم فرما شود.
وي ادامه داد: همه با هم جلو مي رويم همه به حق هم قانع باشيم اين كه به سهم خود قانع باشيم امنيت آرامش و دلخوشي مي آيد.

** ملت ايران از اين آزمايش سربلند بيرون مي آيند
احمدي نژاد در ادامه از همه مردم خواست تا براي اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها دست به دست هم دهند تا اين كار بزرگ به نام ملت ايران ثبت شود.
رييس جمهوري تاكيد كرد: من مطمئن هستم كه ملت ايران در اين آزمايش سربلند بيرون مي آيند.
وي افزود: اين طرح به خوبي اجرا خواهد شد و موجب افتخار ملت مي‌شود.
احمدي نژاد با بيان اينكه براي اطلاع رساني دقيق در خصوص اجراي اين قانون پايگاه هاي خبري راه اندازي شده است و مسوولان براي پاسخگويي به مردم آماده هستند، اظهار داشت: با آغاز اصلاح قيمت‌ها مرحله نخست اجراي اين قانون تكميل مي شود و اگر دولت در اين مرحله ضعف و اشكالي در اين زمينه ديد، آن را اصلاح خواهد كرد.
رييس جمهوري درباره تخلفات برخي افراد در مسير اجراي اين قانون خاطر نشان كرد همه بايد مراعات حال يكديگر را نمايند زيرا همه تحت حاكميت خداوند هستند و هر فرد از همان دستي كه مي دهد، مي‌گيرد.
احمدي نژاد همكاري مردم در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها را عالمانه توصيف كرد و با تقدير از همكاري آحاد ملت ايران اظهار داشت: ملت ايران در اين زمينه بسيار متين و زيبا عمل كرد.
وي افزود: در كشورهايي كه اقدام به اين كار كردند در بخش نخست كه پر حجم‌ترين كار اصلاح قيمت‌ها است، نوعي به هم ريختگي ديده مي شد به طوري كه برخي از اقشار در اين طرح ديده نشدند كه همين مساله برخي مشكلات را در اين كشورها پديد آورد و برخي از مردم از نظر اقتصادي نابود شدند.
وي تاكيد كرد: در مسير اجراي اين قانون نه تنها هيچ مشكلي در كشور وجود نداشت بلكه كارها به صورت بسيار روان انجام شد.
رييس جمهوري از آحاد ملت بخاطر اين همكاري تشكر كرد و گفت: از كساني كه ثبت نام كرده و حساب باز كردند و حتي كساني كه به دليل تمكن مالي نام نويسي نكردند، تشكر مي‌كنم.
احمدي نژاد با بيان اينكه دو دهك درآمدي براي دريافت يارانه ها ثبت نام نكردند، اظهار داشت: نزديك به 15 ميليون نفر براي دريافت يارانه ها ثبت نام نكردند كه اين كار بسيار زيبايي است كه فرهنگ ايران اسلامي را نشان مي دهد.
وي همچنين از كساني كه از اين پس از دريافت يارانه‌ها انصراف خواهند داد نيز تشكر كرد.

**افتخار اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها متعلق به همه ملت ايران است

رييس جمهوري در ادامه اين گفت وگوي تلويزيوني با بيان اينكه افتحار اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها متعلق به همه ملت ايران است، گفت : همه بايد به دولت كمك كنند تا اين طرح به خوبي اجرا شود.
احمدي نژاد' اظهار داشت : اين طرح كه متعلق به احمدي نژاد و يا دولت نيست و به جاي ايراد گرفتن همه به اجراي آن كمك كنند.

**توصيه احمدي نژاد به رانندگان؛ اصناف و صنعتگران
احمدي نژاد در سخنان خود خطاب به راننده ها گفت: راننده ها زحمتكش ترين و پاك ترين و كم توقع ترين اقشار جامعه هستند. راننده بخشي از اقتصاد كشور را اداره كند.
وي اظهار داشت: آنها شبكه خون رساني كشور هستند؛ شبكه كالا رساني همانند شبكه خون رساني در بدن است كه يك لحظه توقف ندارد و دائما خون را پمپاژ و به هر سلولي به موقع مي رساند.
احمدي نژاد از رانندگان؛ اصناف و صنعتگران خواست كه در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها همانگونه كه با هم قول و قرار گذاشتيم پيشگام اوليه باشند.

** دولت گروه هاي تخصصي را در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها پيش بيني كرده است
مجري در اين گفت و گوي زنده تلويزيوني خطاب به رييس جمهوري گفت: يكي از اقدامات شما در زمان مسووليت شهرداري تهران تعبيه دوربرگردان ها در بزرگراه ها بود كه بسياري از گره هاي ترافيكي را حل كرد. اگر در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها دولت به مشكلاتي برخورد كند ؛ آيا دوربرگردان هاي اقتصادي نيز در نظر گرفته شده است.
احمدي نژاد نير گفت: در اجراي اين قانون هركجا مشكلي پيش بيايد مردم خبر دهند. دولت پيش بيني گروه هاي تخصصي را كرده است كه اين گروه ها مشكلات را حل مي كنند.
وي افزود: مشكلي نيست كه قابل حل نباشد تا آنجا كه مي توانستيم جزييات را جلو رفته ايم اما نمي گوييم كه 'عالم دهر' هستيم و همه موارد را مي دانيم .
رييس دولت دهم تصريح كرد: ممكن است مشكلي در اجراي اين قانون پيش آيد؛ بايد برطرف شود. از نظر ما در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها از اين تاريخ به بعد هيچ مشكلي نيست كه نتوانيم حل كنيم.
احمدي نژاد اظهار داشت: اگر كسي اقدام نامناسبي را انجام دهد ؛ انگيزه اقتصادي است كه پيش بيني هاي لازم در اين زمينه انجام شده است. اگر موردي نيز پيش بيني نشده باشد دولت آمادگي دارد بلافاصله به محل برود؛ كمك و مشكل را برطرف كند .
رييس جمهوري ادامه داد: در طرحي كه ديگران اما و اگر مي كردند و اظهار داشتند با اجراي اين قانون فقر در جامعه اضافه مي شود ؛ دولت تلاش دارد فقر ؛ تورم ريشه كن و اقتصاد شكوفا شود وهمبستگي و دلبستگي افزايش يابد و دل ها به هم نزديك شود چراكه ما مي خواهيم عادلانه قانون هدفمند كردن يارانه اجرا شود.
احمدي نژاد به همكاري مردم در هنگام آلودگي شهر تهران تاكيد كرد و گفت : برخي ها تلاش داشتند كه تغيير جزيي ايجاد كنند اما مشاهد شد عده اي همه اين كارها را مسخره مي كنند بدون اينكه پيشنهادي را ارايه دهند.

** ستاد هدفمندسازي يارانه ها در تمامي استان ها تشكيل شده است
وي در ادامه سخنان خود به همكاري خوب اصناف براي اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها تاكيد كرد و گفت: ستادي در تمامي استان ها و شهرستان ها تشكيل شده است كه اين ستادها ضمن آموزش ها و تشريح زواياي اجراي اين قانون به سوال هاي مردم پاسخ مي دهند.
احمدي نژاد همچنين از تشكيل واحد نظارت در اتحاديه هاي صنفي و شوراي اصناف در كل كشور خبر داد و افزود: در وزارت بازرگاني نيز واحد نظارت تشكيل شده است. اين واحدها با يكديگر هماهنگ هستند و در تمامي بخش ها نظارت مي كنند.
رييس جمهوري با بيان اينكه مردم در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها مراقبت كنند، گفت : هر كجا جهش قيمتي اتفاق افتاد مردم دست نگه دارند و خريد نكنند و اطلاع دهند ماموران رسيدگي مي كنند؛ اگر مشكلي بدليل كمبود كالا بوجود آيد پيگيري و اگر خداي ناكرده رفتار نامناسبي مشاهد شود؛ رسيدگي مي شود.


** مردم فقط به اطلاعيه‌ها توجه كنند
احمدي نژاد در ادامه با بيان اينكه در تمام مراكز استانها و شهرستانها ستادهاي هدفمندسازي يارانه‌ها فعالند، افزود: ما در كنار مردم خواهيم بود و همه نيز فقط به اطلاعيه‌ها توجه كنند زيرا اجراي عدالت در داخل و خارج از مخالفان زيادي دارد.
وي به وجود برخي مخالفتها از سوي رسانه‌هاي بيگانه اشاره كرد و گفت: رسانه‌هاي بيگانه عليه اين قانون مطالب زيادي منتشر كرده‌اند زيرا از اجراي اين قانون در كشور ناراحت هستند و نمي‌خواهند در كشور اجرايي شود.

** رهبري از هدفمندسازي يارانه ها قاطعانه حمايت كرد
رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود به تقدير از حمايتهاي رهبر معظم انقلاب در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها پرداخت و گفت: مقام معظم رهبري از اجراي اين طرح حمايت قاطعي داشتند و گفتند كه برويد اين كار را انجام دهيد.
احمدي نژاد در ادامه از همكاري نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در تصويب قانون هدفمند كردن يارانه ها عليرغم وجود اختلاف نظر ها و نقاط مبهم طرح به واسطه نو بودن تجربه آن و همچنين اطلاع رساني به مردم شهرها و روستاها درباره اين طرح صميمانه تشكر كرد.
رييس قوه مجريه همچنين به تلاشهاي شبانه روزي خود در مجموعه دولت اشاره كرد و گفت: بسياري از همكاران به صورت شبانه روزي، با عشق و اميد كار را دنبال كردند و برخي از آنها در ايام تعطيل و حتي تا نيمي از شب درباره نحوه اجراي بهتر طرح در حال بحث و بررسي بودند.
وي با استعانت از خداوند متعال كه به هوشمندي و ايمان ملت ايران بركت مضاعف بدهد، همكاري ديگر اقشار كشور نظير كشاورزان، دامداران، كارگران و صنعتگران، كسبه و بازاريان، فرهنگيان و دانشگاهيان، دانشجويان و دانش‌آموزان، فعالان عرصه حمل و نقل و رانندگان و دست اندركاران رسانه ها را در اجراي اين طرح بزرگ ملي برجسته خواند و از همكاري آنها با دولت تقدير كرد.
احمدي نژاد از كشاورزان و دامداران به عنوان صاحبان پايه هاي اصلي اقتصاد كشور نام برد و گفت كه آنان در اجراي هدفمند كردن يارانه ها همكاري خوبي داشته اند.
وي با تشكر از ابتكار بخش صنعت كشور در طراحي بسته پيشنهادي گفت: آنها در اين بسته، راهكارهايي را براي پايين نگه داشتن قيمت ها پيشنهاد داده اند از جمله اين كه قيمت كالاها و اجناس را به صورت قسطي از مردم مي گيرند تا كسي به واسطه هدفمندي يارانه ها براي خريد كالاي مورد نياز خود با مشكل مواجه نشود.
رييس جمهور همچنين از همكاري كسبه و بازاريان با دولت تقدير كرد و اظهار داشت:‌ آنها تقريبا در تمامي شهرستانها ستاد ايجاد كرده اند.
وي در ادامه از دانشگاهيان و متخصصان كشور به واسطه ايفاي نقش در طراحي سازوكارهاي هدفمندسازي يارانه ها تشكر كرد.
احمدي نژاد با اشاره به جلسات متعدد خود و همكاران مجموعه دولت با دست اندركاران بخش حمل و نقل و رانندگان كشور گفت: آنها بيانيه دادند و اعلام كردند كه با تصميم دولت همراه هستيم، در اين زمينه سخنراني كردند و بعد كه كرايه ها را حساب كتاب كردند مشخص شد كه چگونه با جان و دل همراهي كرده اند در حدي كه اشك در چشمانمان حدقه مي زد كه چقدر مردم كشور خوب هستند.
تشكر ديگر رييس قوه مجريه خطاب به رسانه ها بود كه با دولت در اجراي اين مرحله از اصلاحات اقتصادي همراهي كردند.
وي افزود: رسانه ملي خيلي خوب و هوشمندانه كار كرد و از اين پس نيز مسووليت بيشتري خواهد داشت چرا كه مردم براي اصلاح رفتار و ميزان مصرف نيازمند الگو و اطلاع رساني هستند.

** اصلاح سيستم بانكي و مالياتي وايجاد اشتغال، ماموريت دولت در سال آينده
رييس جمهور از اصلاح سيستم هاي بانكي و مالياتي و ايجاد اشتغال به عنوان ماموريت دولت در سال آينده نام برد و گفت: با اتمام مرحله نخست اصلاحات اقتصادي، دولت گام هاي بعدي را به اين منظور از ابتداي سال آينده برخواهد داشت.
وي مهمترين و سنگين ترين مقطع اصلاحات اقتصادي را مربوط به اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها دانست و افزود: دولت براي اجراي اين طرح زمان بسياري اختصاص داد و تمام توان خود را بسيج كرد و با توجه به سازوكارهاي طراحي شده مراحل بعدي طرح نيز تا پايان سال جاري انجام خواهد شد.
وي در ادامه به مردم كشور نويد داد كه قبل از پايان دولت دهم، يارانه ها هدفمند شده، مشكل مسكن و اشتغال در كشور حل خواهد شد و سيستم هاي بانكي، مالياتي و گمرك اصلاح خواهند شد و اين امر شدني است.

** پرداخت بعدي يارانه ها در اواخر بهمن ماه
رييس جمهور در بخش ديگري از اين گفت وگوي تلويزيوني خبر داد كه اواخر بهمن ماه سال جاري، زمان بعدي پرداخت يارانه ها خواهد بود و از اين پس هر دو ماه يك بار يارانه ها به حساب مردم واريز خواهد شد.

**توصيه احمدي نژاد به غرب: سياست تعامل را بجاي سياست تقابل برگزينيد
رييس جمهوري اسلامي ايران در بخش آغازين اين گفت وگوي تلويزيوني نيز به غرب توصيه كرد كه سياست تعامل را بجاي سياست تقابل برگزينند چرا كه در تعامل همه برنده اند و ايران از ابتدا به دنبال همين سياست بوده است.
احمدي نژاد تصريح كرد: سياست تقابلي در برابر ايران شكست خورده است.
وي با بيان اينكه دنياي استكبار با سياست تقابلي به دنبال اين بود كه ايران هسته اي نشود، تاكيد كرد كه اين سياست شكست خورده و ايران هسته اي شده است.

**وقت تعامل با ايران فرا رسيده است
رييس جمهوري با اشاره به مذاكرات اخير جمهوري اسلامي ايران با 6 كشور در ژنو اظهار داشت: وقت آن رسيده است كه سياست تقابل از جانب اين كشورها به سياست تعامل با ايران تبديل شود.
احمدي نژاد افزود : موضوع هسته اي ايران را يك نماد براي تقابل نظام سلطه و دنياي سرمايه داري با انديشه انساني و توحيدي و ملت ها دانست و گفت : از آنجا كه ايران درمحور جبهه توحيدي قرار داشته و دارد، بهانه هسته اي فرصتي بود كه جلوي پيشرفت ملت ايران را بگيرند. رييس جمهوري افزود: طي سال هاي اخير تمام تلاش دنياي غرب اين بود كه ايران هسته اي نشود، لذا آنان همه سياست‌هاي تحريم، صدور قطعنامه و اعمال فشار و تبليغات را به كار گرفتند اما موثر واقع نشد و با شكست اين سياست‌ها، ايران هسته‌اي شد.
احمدي نژاد با بيان اينكه امروز كساني كه سياست تقابل را در برابر ملت ايران به كار گرفته اند دو راه در پيش رو دارند، اظهار داشت: يكي از اين راه ها تداوم همين سياست‌هاي شكست خورده است.
رييس جمهوري تاكيد كرد: اين كشورها نتوانستند جلوي هسته اي شدن ايران را بگيرند و جمهوري اسلامي ايران پيروز شد.
وي با تاكيد بر اينكه قطعنامه‌ها و تحريم‌ها تاثيري بر جمهوري اسلامي ايران نداشته بلكه انگيزه‌اي براي حركت ملت شده است، اظهار داشت : اگر مي‌خواهند همين سياست را در قبال ايران ادامه دهند، نتيجه تداوم اين سياست ها نيز از قبل معلوم است.
رييس جمهوري تصريح كرد : راه ديگري كه پيش روي اين كشورها قرار دارد اين است كه مسير تقابل را به تعامل و همكاري تغيير دهند.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه ايران از ابتدا به دنبال همكاري و تعامل با كشورها در زمينه‌هاي مختلف اعم از حوزه هسته‌اي ، اقتصادي ، بين الملل و موضوعات مشترك جهاني بوده است، گفت: دو طرف مي توانند در زمينه هسته‌اي به جاي تقابل با يكديگر همكاري كنند.

** موفقيت آميز بودن مذاكرات ايران در ژنو 3
رييس شوراي عالي امنيت ملي مذاكرات ژنو 3 را خوب ارزيابي كرد و گفت: نماينده ايران در اين مذاكرات حرف هاي جمهوري اسلامي ايران را به جا، درست و قاطع زد و در مجموع اين مذاكرات خوب بود.
احمدي نژاد با بيان اينكه نكات مثبتي در صورت مذاكرات ژنو 3 ملاحظه شد، اظهار داشت: به نظر مي رسد كه وقت آن رسيده كه سياست تقابل از جانب اين كشورها به سياست تعامل با ايران تبديل شود.
وي تبديل سياست تقابل به سياست تعامل با ايران را به نفع همه دانست و گفت: در صورت اعمال سياست تعاملي همه برنده هستند و اين همان چيزي است كه ايران از ابتدا به دنبال آن بود.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه در يك فضاي همكاري سازنده همه برنده هستند، خاطر نشان كرد پس چرا وارد عرصه اي شويم كه هم حقي از ملت ها ضايع شود و هم نتيجه‌اي حاصل نشود.
رييس جمهور رفتار اين كشورها در قبال ايران در موضوع هسته‌اي را غير قابل دفاع دانست و محكوم كرد.
به گفته وي،اكنون كه شرايط تغيير كرده است و سياست‌هاي تقابلي در موضوع هسته اي ايران شكست خورده و جمهوري اسلامي به يك كشور هسته اي تبديل شده است، آنها بايد اين واقعيت را بپذيرند.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه حركت به سمت همكاري بهترين راهي است كه در موضوع هسته‌اي ايران وجود دارد، گفت: در اين مذاكرات رگه‌هايي براي همكاري وجود داشت و ما اميدواريم در گفت و گوهاي استانبول و سپس در برزيل و تهران به چارچوبي براي همكاري سازنده برسيم.
رييس جمهوري اين همكاري را به نفع همه دانست و گفت: اين همكاري حيثيت همه را حفظ مي كند و عدالت، قانون و حق نيز بر همين پايه استوار است.
وي گفت: يك ملت بايد بتواند از حقوق قانوني خود استفاده كند و استفاده اهرم‌هاي غير قانوني نظير شوراي امنيت و مسايل اقتصادي در برابر ملت بزرگي مانند ملت ايران كار درستي نيست.
رييس جمهوري ابراز اميدواري كرد كه فضا به سمت تفاهم و همكاري پيش برود و ملت ايران از همكاري استقبال مي كند.
وي افزود : اگر انرژي اي كه اين كشورها براي تقابل با ايران صرف كردند معطوف به همكاري مي شد، حتما سود بيشتري مي بردند.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif