۹.۲۷.۱۳۸۹

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي: شجاعت دولت دهم، اقتصاد لاك پشتي ايران را شتاب داد

اصفهان - نايب رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: شجاعت دولت هاي نهم و دهم، اقتصاد لاك پشتي ايران را شتابي مضاعف بخشيد.
حجت الاسلام و المسلمين 'سيد محمد حسن ابوترابي فرد' شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا به اراده دولت نهم در اجرايي كردن كارت هوشمند سوخت اشاره كرد و افزود: خواسته ما از دولت اصلاحات اجراي همين طرح بود كه در جواب با صراحت گفتند، اجراي آن در توان ما نيست.
وي خطاب به مسوولان دولت هاي قبلي در ترس از اجراي هدفمندي يارانه ها ، گفت خطاي بزرگ دولت اصلاحات در آن سال ها با شجاعت اقدام دولت دهم، جبران شد.
وي با بيان اينكه اصلاح الگوي مصرف با اجراي طرح ملي هدفمندي يارانه ها به بهترين نحو ممكن در كشور عملياتي مي شود، تصريح كرد: استفاده بد و نابجا از منابع خدادادي كشور، مصداق روشن عقب ماندگي اقتصادي است.
وي اظهارداشت: وجود منابع عظيم زير زميني و نيروي انساني جوان و تحصيل كرده مي طلبد مسوولان براي ارتقاي نام ايران در حوزه اقتصادي بيش از پيش همت گمارند.
وي اقتدار سياسي ايران در جهان را نقطه قوت نظام عنوان كرد و افزود: اقتدار سياسي با ممزوج شدن با اقتدار اقتصادي بعنوان دو بال اوج دهنده نظام اسلامي چشم جهان سرمايه داري را كور خواهد كرد.
نايب رييس مجلس شوراي اسلامي، لازمه رسيدن به اقتدار اقتصادي را اجراي بهنگام هدفمندي يارانه ها دانست و تصريح كرد: اگر دولت هاي گذشته جرات و جسارت اجراي اين طرح را داشتند، اقتدار اقتصادي ايران سال ها قبل به ثمر نشسته بود.
وي با بيان اينكه اصلاح الگوي مصرف بويژه در حوزه انرژي و سوخت اراده جدي و قاطعانه مي طلبد اضافه كرد: هدفمندي يارانه ها فقط در اين بخش از صرف افزون بر 100 ميليارد دلار يارانه جلوگيري مي كند.
به گفته وي، اگر همين ميزان پول در يك دهه اخير ذخيره سازي شده بود، در زمان حاضر ذخيره ارزي كشور به يك هزار ميليارد دلار مي رسيد.
نايب رييس مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان كرد: قدرت ايران در همه جوانب امروز همچون استخواني سخت و محكم در گلوي امريكا و اسراييل غاصب گير كرده است.
وي افزود: بايد با همت مضاعف ايران اسلامي را تا رسيدن به اوج قله اقتدار در زمينه هاي مختلف كمك كنيم و از همه ظرفيت ها به بهترين شيوه ممكن در اين مسير بهره گيريم.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif